Pz.Kpfw. IV Ausf. H

Revell No. 03119

Pz. Kpfw. IV je, uz Pz.Kpfw. III, bio jedini njemački tenk koji je ostao u proizvodnji kroz sve ratne godine, te je tako ujedno i postao najvažnijim njemačkim tenkom. Na početku je bio zamišljen kao vozilo za artiljerijsku podršku lakšim tenkovima u oklopnim divizijama, s time da bi njima bila opremljena jedna četa u bataljunu. Zbog toga je na njega bio montiran top velikog kalibra i male početne brzine projektila, kako bi se dobio dobar razorni učinak na cilju.

U ožujku 1943. godine pojavila se inačica Ausf. H, s oklopom od 80 mm i topom L/48 kalibra 75 mm. Ovoj inačici povećena je zaštita tenka od kumulativnih projektila dodatnim bočnim zaštitnim pločama, tzv. Schürzen, od 5 mm. Mada se nakon dvanaest mjeseci u proizvodnji pojavila i novija inačica tenka Ausf. J, ova inačica Ausf H se proizvodila sve do kraja rata.

Tehnički podaci:

Dužina: 7015 mm
Širina: 2880 mm
Visina: 2680 mm
Težina: 2599 kg
Brzina: 38 km/h
Posada: 5 članova
Savladavanje rovova: 2300 mm
Savladavanje okomitih preprka: 600 mm
Dubina gaza: 800 mm
Doseg: 200 km
Motor: Maybach HL 120 TRM V-12 300 KS
Oklop: prednji dio i vozačeva ploča 30 mm; kose ploče, bočne ploče, zadnja ploča, podna ploča 20 mm; dodatne bočne ploče Schürzen 5 mm.
Naoružanje: top L/48 75 mm, dve spregnute i jedna protuzrakoplovna strojnica MG-43 7,92 mm

U proteklih nekoliko godina Revell se pokazao kao jedan od ponajboljih proizvođača maketarske sitne gvožđurije (makete vozila u mjerilu 1/72). Kao veliki konkurent firmama Hasegawa, PST, ESCI … Svima njima jedno je zajedničko; bogati detaljima vanjski dijelovi; dok isprazna unutrašnjost tenkova, vozila (osim u iznimnim slučajevima).

Dijelovi:

Kutija Revell-ovog Pz. Kpfv. IV Ausf. H, sadrži 93 dijela, raspoređenih na četri okvira. Pregledavajući dijelove i uspoređujući ih sa dijelovima dosada objavljenim maketama istog tenka (od proizvođača Hasegawa i ESCI), može se zaključiti da je ovo trenutno najbolja maketa PZ Kpfw IV Ausf H u mjerilu 1/72, što je ujedno i dobra osnova za maketarske koninačice ovog tenka.

Dimenzije makete približno odgovaraju, dimenzijama tenka:

-dužina makete. 97 mm (7015 mm)
-širina makete: 40 mm (2880 mm)

Podna, bočne, prednja ploča, gornji dio tijela, zadnja strana tijela tenka bogati su detaljima (zakovice, izlazni otvori za posadu – poklopci posebno), Ovijes, razmaci između pojedinih kotača, kotači, izgled pogonskog kotača, prednja vozačeva i mitraljeska ploča; pozicijski i veličinom odgovaraju realnom predlošku. Kupola veličinom odgovara mjerilu kao i top; detaljirani (zakovice, varovi kupole, nosač za protuzrakoplovnu strojnicu…). Nosači za zaštitne bočne ploče tijela i kupole dimenzijski približno odgovaraju realnom predlošku. Gusjenice su segmentne (pojedinačne, veći i manji segmenti)

U nedostatke ove makete možemo ubrojiti MG strojnicu (na kupoli) koja je dosta loše napravljena, dijelove bočnih zaštitnih ploča, koji su napravljeni iz jednog komada, te unutršnjost tenka koja ne postoji.

Sastavnica:

Pregledna, sa pregledon dijelova po granama i shemom bojanja i označavanja makete.

Oznake (decals):

Kvalitetno su približno iste kao i kod svih Revell-ovih maketa. Proizvođač daje oznake za dva tenka:

- Panzer Lehr Division, Frankreich 1944. ( bijeli 723, standardna trobojna kamuflaža)

- 3. Panzer Division Ostfront 1944. (crveni 221, RAL 7028 Dunkelgleb, premazan bijelom bojom - zimska kamuflaža).

Kod oznaka za 3. Panzer divizije je proizvođač je dao krivu boju amblema te postrojbe. Umjesto crnog medvjeda, dan je medvjed crvene boje, a amblem je i krivo pozicioniran. Amblem (crnog medvjeda) nalazi se na sivom križu, okrenut prema van (a ne prema broju, kako u dekalima). Osim toga, ta je tenk imao sa prednje i zadnje strane tijela zimmerit, što proizvođač maketa nije predvidio.

I na kraju:

Svim ljubiteljima gvožđurije moja preporuka za ovu maketu !

Ocjena makete: